annaplutten

Livet här och nu!

Nyårsafton!

Publicerad 2010-12-31 20:34:26 i Allmänt,

Då var sista dagen på 2010 här!
Eftersom jag är nyopererad i knät så har jag bara varit hemma och tagit det lugnt idag.
En liten promenad i solskenet kunde jag inte motstå men annars så har jag linkat omkring här hemma.

Vi åt en tidig middag eftersom båda barnen skulle ut med sina kompisar och fira nyår.

Det som serverades var säkra kort skagenröra med rostat bröd och avokado till alla utom Tobbe som fick mimosasallad då han inte äter skaldjur.
Till det drack vi champagne en Bollinger väldigt god måste jag säga.

Huvudrätten var ungsbakade potatisar och rotfrukter och en köttbit till barnen och en vegobiff till oss vuxna.
Här blev det ett italienskt vin .

Dessert en panacotta med choklad och chilismak och toppad med hallon, mums.

Nu har precis 2 av 3 ungdomar gått hemifrån för att fira med sina vänner och vi sitter i soffan och softar helt ok.

När vi åt så gick vi igenom om vi tänkte avge något nyårslöfte och det var lite delade meningar om detta själv så tänker jag blir duktigare på att fira och uppmärksamma bra saker som sker i min närhet. Har upptäckt att jag är urkass på fira glömmer till och med min bröllopsdag!!!.

Min son han skall börja äta nyttigare säger han ;.) min dotter skall äta mindre salt! och gubben är perfekt som han är säger han.

Nu skall jag njuta av resten av 2010 och längtar tills 2011 efter som ett nytt liv som hundägare väntar på oss nu i Januari.

kram på er Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annaplutten

Anna en göteborgska som bor i Tyresö utanför Stockholm sedan många år tillbaka

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela