annaplutten

Livet här och nu!

Vilken härlig kväll,

Publicerad 2011-04-19 19:47:32 i Allmänt,

Var ute med Willisen på en sväng nu på kväll, passade på att ta med klickern för en gång skull J

Vi tränade på att möta andra hundar i dag! Willis tycker han har all rätt att leka med alla hundar som han möter så det försöker både Tobbe och jag träna bort. Fungerar väldigt bra med klickern när man tränar på detta, jag godis också givetvis! J

Willis försökte också jaga lite skogsduvor men då råkade han titta på mig av misstag tror jag men då passade jag på att klicka . Såg ganska lustigt ut för han kom av sig helt mitt i jakten ;-)

 

Vi försökte också oss på lite springning men det gick inte så bra för jag hade fel koppel med mig ;-(

Willis tyckte det var roligare att hoppa runt mig i stället för att springa brevid.

Detta är något som vi måste träna rejält på för han måste kunna detta tills kristi flygare då han skall ställas ut :-)

Men vi har en nästan 1,5 månader på oss så det blir nog inga problem.

Nä du är det dags för lite te .

 

Vi hörs,

Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annaplutten

Anna en göteborgska som bor i Tyresö utanför Stockholm sedan många år tillbaka

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela