annaplutten

Livet här och nu!

Känns som om det blir en bra dag idag.

Publicerad 2011-02-18 12:51:52 i Allmänt,

Mår mycket bättre och tänkte ge mig på att baka lite i dag.

Börjar med att sätta en ”fusk” surdeg

3 dl ljummet vatten

3 dl rågmjöl

knappt 25gram jäst.

 

 

Nu skall detta stå i två dygn ungefär sen får vi se om denna deg blir bra annars blir det en riktig surdeg.

Till middag blir det hemmagjord pizza så den degen skall också sättas med det är en alldeles vanlig deg ;-)

 

Blir kanske några goda muffins till kvällen men det får jag se om jag orkar.

Just nu mår jag tipp topp men vet inte om det är Alvedonen som verkar fortfarande eller om jag faktiskt börjar bli frisk?

 

Det var allt för nu

Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annaplutten

Anna en göteborgska som bor i Tyresö utanför Stockholm sedan många år tillbaka

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela