annaplutten

Livet här och nu!

Mat och bakning inget ovanligt i mitt liv,

Publicerad 2011-02-25 20:21:28 i Allmänt,

 

I morgonbitti bär det av till Åkersberga för att gå på valpkurs med Willis:-)

Detta är en heldagskurs så vi måste ta med oss lunch.

Vår lunch kommer att bli

Grönsaksoppa:

Potatis

Morötter

Lök

Persiljerot

Lagerblad

Grönsaksbuljon

Provencaliska kryddor

Mixa och red av med havregrädde.

Till detta blir det ett surdegsbröd!

 

Eftersom jag ligger på noll koll gällande hundkunskap så är detta min första kurs av två. Just denna kurs har vår underbara uppfödare Helena http://silversvansen.se/ och 7 mars så börjar min andra valpkurs som kommer att gå varje måndag i 6 veckor efter det så hoppas jag ha lite koll.

 

Denna vecka har gått väldigt bra men troligtvis beror det på att Viktor har varit hemma väldigt mycket med Willis så jag har kunnat arbeta hela dagar. Jag kan se en väldigt stor skillnad på hur Willis beter sig nu när han har lärt känna oss allihopa i familjen. Han tyr sig till den som har varit hemma med honom på eftermiddagen. Bra eller dåligt vet jag inte men det känns väldigt skönt att han inte gnäller när Tobbe går hemifrån i varje fall.

 

Kommer inte ihåg om jag har nämnt att Willis inte är så intresserad av vad vi äter, det har ändrats sig!! Just nu så är han väldigt intresserad av vad vi äter helst vill han in i våra munnar för att se efter vad som finns där. Chips och glass är han mest intresserad av vilken liten gotte gris vi fostrar ;-)

 

 

En sak till trots att det har varit sjuk kallt denna vecka så måste jag säga att det ändå har varit väldigt skönt att komma ut på en promenad på 1,5 timmar varje kväll.

 

Så det var allt för denna gången.

I morgon berättar jag om vad som hände valpkursen.

 

Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annaplutten

Anna en göteborgska som bor i Tyresö utanför Stockholm sedan många år tillbaka

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela