annaplutten

Livet här och nu!

Matlagning och bakning!

Publicerad 2011-02-23 19:46:30 i Allmänt,

Det var -15 när jag kom tillbak in så mina planerade aktiviter kändes väldigt rätt, varmt och skönt i köket! :-)

Min surdeg såg inte ut att har gosat färdigt men jag orkade inte vänta längre så jag blandade i lite torrjäst i degen!! Undra om jag blir utesluten i surdegsklubben nu när jag fuskar och tar genvägar?

Det blev inte bakat efter något recept utan jag hällde i lite av varje, utgick lite från ett recept från Leilabakar tror jag boken heter. Men som sagt jag följde inte något recept slaviskt så vi får se hur det blir . Har precis lagt brödet i sina formar för en sista jäsning.

 

Undertiden brödet har jäst så har jag lagat två middagar också en kycklinggryta och en gröncurrygryta.

Ingen tvekan vilken gryta som ser godast ut enligt min åsikt! :-)

 

Ha en bra kväll

Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annaplutten

Anna en göteborgska som bor i Tyresö utanför Stockholm sedan många år tillbaka

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela