annaplutten

Livet här och nu!

Vilken grå dag! ;-(

Publicerad 2011-02-27 13:52:57 i Allmänt,

I morse var din min tur att gå ut med Willis ( söndagar är min Willis dag) vi passade på att träna lite på det som vi hade lärt hos på valpkursen igår. De två sakerna som jag testade var två klapp på fickan samtidigt som man säger HÄR, fungerade klockrent han kom rusande varenda gång och ville ha godis! :-)

Sen var det dax att säga Willis hela tiden han var i närheten och ge godis om han tog kontakt och det gjorde han också :-) Vilken fantastiskt begåvad hund jag har :-)

Här är några bilder från morgonen i skogen;-)

Måste verkligen säga att Helena på http://silversvansen.se/ är en väldigt duktig hundinstruktör. Hon har en massa tips för att få hunden att göra som vi vill. Tack igen Helena.

 

Jag kände mig mycket säkrare när jag hade honom lös efter vi hade testat dessa två övningar flera gånger. Är fortfarande lite skraj efter det han stack över vägen här för ett tag sedan men det går bättre och bättre med följsamheten.

 

Vi var bara tvungna att åka iväg och handla lite mat i dag så det fick blir miljöträning för Willis för ingen var hemma som kunde var med Willis. Men det gick alldeles strålande.

Men nu har vi en väldigt trött hund så nu blir det en lugn rasting nu på dagen så han orkar gå ut en sväng eftermiddagen i kväll.

Willis somnade med sitt helt nya ben i munnen :-)

 

Nu måste jag fixa med tvätt, mat och bak.

 

Ha det

Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annaplutten

Anna en göteborgska som bor i Tyresö utanför Stockholm sedan många år tillbaka

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela