annaplutten

Livet här och nu!

Fredag igen!

Publicerad 2011-01-28 21:52:27 i Allmänt,

Det känns som om det är fredag och söndag hela tiden.

I dag skulle Willis ta sin andra vaccinering så morgonrutinen ändrades lite. Detta var något som Willis inte tyckte om!

Han är van vid att Tobbe lägger sig och sover en stund till när de har varit ute på morgonen men inte denna morgonen. Willis försökte rycka ner kökssoffemadrassen på golvet så Tobbe skull lägga sig ner där men Tobbe sprang omkring och försökte hinna med det ena och det andra innan de skulle iväg på morgonen.

Jag var i köket och skulle fixa mitt kaffe när jag upptäckte vad Willis höll på med :-) När han inte fick ta ner madrassen på golvet så sprang han och snodde Tobbes mössa och gömde den i sin ”bur”.

 

Willis var mkt beskymrad över denna förändring i sin morgonrutin :-)

 

Willis besök hos veterinär gick väldigt bra enligt husse!

 

För att ta sig till veterinärkliniken så skulle de åka bil , Willis upptäckte avgasröret på bilen och var tvungen att nosa lite så nu har vi en vit hund med en svart fläck på nosen :-)

 

 

Direkt efter jobbet så åkte vi och veckohandlade Willis fick då vara hemma med sin lillhusse och sin lillmatte det gick alldeles strålande.

 

När vi hade ätit middag i dag så vill Willis ut en sväng så jag släppte ut honom på tomten då gick han direkt och la sig i sin snösoffa som husse har skapat till honom. Det märks att det är en polarhund han älskar verkligen att ligga i snön och bara mysa om han fick så skulle han säkert villa sova där ute hela natten.

 

 

Nu ligger han som en slagen hjälte och sover på vardagsrumsmattan.

 

I morgon är det lördag och då har jag hela dagen på mig att vara med Willis och hitta på bus, det skall bli jätte roligt för han har verkligen blivit busig. Tror i bland att han har kottar i öronen ;-)

 

Vi hörs och eller syns

Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annaplutten

Anna en göteborgska som bor i Tyresö utanför Stockholm sedan många år tillbaka

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela