annaplutten

Livet här och nu!

Söndag morgon!

Publicerad 2011-01-23 10:07:16 i Allmänt,

Tobbe petade på mig 06:20 då tyckte tydligen Willis och Tobbe att det var dax att jag skulle upp ur sängen.  Tobbe skulle ha sovmorgon så det var bara att pallra sig upp ;-)

 

Släppte ut Willis en stund på framsidan så han fick kissa sen la vi oss tillrätta och slappade en stund på golvet :-)

 

Vid 8 snåret var det "frulle" för Willis ! Och direkt efter det så kulle vi ut på dagens första promenad.

Men vad skulle jag har på mig stod i hallen i morgonrock ! Inte riktigt läge att gå ut i morgonrock när det är minusgrader. Men jag fick en snille blixt tog termobyxor utanför morgonrocken och hittade ett par sockor i torktumlaren sen var det bara jacka, mössa, skor och vantar kvar :-)

 

Vi kom ut till slut men jag glömde sätta på Willis halband och koppel. Tur att Willis är så smart för han väntade vid grinden med stora ögon och då kom jag på vad jag glömt så snabbt tillbaka och hämta halsband och koppel.

 

Det kommer helt klart ta lite tid för mig att få in detta som rutin men jag gör så gott jag kan!

 

Vi hade en mysig stund i skogen alldeles ensamna.

 

När vi kom in så tyckte Willis det var dax att kissa in toamattan för den hade han kvar!!

Nu har han lyckat kissa på alla våra mattor i hela huset!

Detta var min söndagsmorgon!

 

Anna

 

 

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2011-01-24 20:31:21

Du vet att potatismjöl är the thing mot hundkiss på mattan? Om man inte kan tvätta alltså. Häll på, gnugg in lite, låt torka, dammsug. KRAM!

Postat av: Anna

Publicerad 2011-01-24 20:52:47

tack, det lär ju inte bli sista gången som det händer.

Tvättade 4 mattor i går!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-24 20:53:12

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annaplutten

Anna en göteborgska som bor i Tyresö utanför Stockholm sedan många år tillbaka

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela