annaplutten

Livet här och nu!

Min helg är alldeles för kort!

Publicerad 2011-03-27 16:48:01 i Allmänt,

Eller så är det så att jag har för mycket som jag vill hinna med, kan så vara!

Denna helgen har vi haft kalas, kurs, samt veckohandlat och letat bil igen, näe det blev ingen bil denna helgen heller ;-(

I morse ringde min klocka redan vid 7:30 för jag och Willis skulle gå på kurs.

Vi har sådan tur att Tyresö Brukshundsklubb hade instruktörsutbildning denna helgen och de behövde lite valpar att träna på. Känns väldigt lyxigt det var 5 valpar på 8 instruktörer :-)

Vi fick gå på olika stationer och träna på olika saker, Willis fick pröva spår för första gången.

Det tog ett par minuter innan han förstod vad han skulle göra men sen satte han näsan i backen och travade fram emot målet :-)

Spår är helt klart något som vi måste fortsätta med verkar jätte roligt tycker jag.

Sen var det en sökövning den klarade han inte riktigt av första gången men andra gången så gick det galant.

Vi fick också lära oss att leka med våra hundar, det var nyttigt för mig för jag är helkass på det. Fick en hel del tips som jag kan använda mig av.

Detta var helt klart en lyckad förmiddag, som vanligt  skötte sig Willis galant om man inte räknar med den gången han stack över till de stora hundarna på andra planen ;-)

 

Men efter den förmiddagen så var jag helt slut lika så Willis!

Fast det var bara Willisen som fick sova ;-(

 

Ingen vila ingen ro nu är det dax att börja med middagen :-)

 

Vi hörs på tisdag för i morgon har jag valpkurs med Willis så då hinner jag inte blogga.

 

Anna

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annaplutten

Anna en göteborgska som bor i Tyresö utanför Stockholm sedan många år tillbaka

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela