annaplutten

Livet här och nu!

Semester! :-)

Publicerad 2011-03-24 14:13:18 i Allmänt,

Att ta en semester dag då och då är väldigt bra för själen.

Denna dagen har jag i och för sig inte valt själv men Tobbe skulle jobba i 12timmar och så länge kan ju inte Willisen vara ensam hemma. Men vi måste sätta fart att träna honom att vara ensam en så länge har han varit själv i max 10 minuter. Men från och med nästa vecka blir det andra bullar.

Jag har eventuellt ett nytt uppdrag på gång och då kommer jag ha resväg på 1,5 timmar enkel väg så då måste han kunna vara ensam hemma ett par timmar helst. Detta kommer troligtvis bli efter påsk så vi har ett par veckor på oss att träna. I värsta fall så får vi ta lite hjälp vissa eftermiddagar om det inte fungerar.

 

I dag när vi var ute på mitt på dagen så tränade vi på att inte äta hästbajs, förstår inte varför det skall vara så otroligt gott. Jag började lite lätt med att säga nej lite mesigt det fungerade givetvis inte. Så nästa gång skrek jag till NEJ med lite mörkare röst, det hade effekt trodde Willis skulle krypa ur skinnet. Hua han vart livrädd. Nästa gång vi passerade en häst bajs så vågade han inte ens titta på den! Va e jag för en matte??

 

Nu var det också så att vi passerade extremt många högar eftersom det ligger en hästgård på denna promenaden så han fick verkligen träna.

 

När vi kom fram till hästarna så trodde jag han skulle få spader, han sniffade och tittade på dessa varelser och vägrade gå därifrån.

Vi var kvar där en stund först så försökte han ta sig in till hästarna men som tur var hade jag kopplat honom precis innan vi skulle gå förbi hästarna.

Men sen så satte sig Willis ner och bara njöt av att titta på dessa varelser så producerar denna underbara bajs som han inte får lov att äta för sin matte!!

 

Efter en stund gick vi vidare och då kom det en helt fantastisk

hund en Alaskan Malamute gående tillsammans med sin matte. Vilken underbart vacker hund men väldigt stor!!

Willis och AM leka en stund , Willis var i himmelriket när han fick leka med en sådan stor hund ;-)

När vi kom hem så var det dax att utfodra matte det fick bli knäckebröd med makrill i tomatsås, bäst att passa på när inte familjen är hemma.( av någon anledning tycker de inte om lukten??)

 

I kväll är det näst sista gången på min yogakurs ;-(

Vi hörs

Anna

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annaplutten

Anna en göteborgska som bor i Tyresö utanför Stockholm sedan många år tillbaka

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela