annaplutten

Livet här och nu!

Träning ger resultat!

Publicerad 2011-03-15 20:25:56 i Allmänt,

I går var jag och Willis på valpkurs, denna gången kunde vi vara ute och träna vilket var väldigt skönt.

Sedan vi var på Helenas valpkurs så har vi arbetat med följsamheten och det betalar sig nu.

Han är som ett ljus när vi tränar, kan i och försäg också var godiset ;-)

Vi köpte Frollic junior i helgen, vilken succé .

Han gör vad som helst om jag håller en Frollic i handen när vi tränar.

 

Vi fick tränade på att gå utan koppel, inkallning, sitt, sitt kvar, gå fint i koppel. Vi fick arbeta lite med klickern också, det tycker jag är lite svårt speciellt när alla gör det på samma gång. Willis har dock inte det problemet han fixar det utan problem.

Det som svårast är att vara i samma rum med en massa andra hundar utan att få leka med dem.

 

Så fort han fattar vad det är han skall utföra för övningar så gör han dem galant.

 

I dag har Willis varit ute med husse på förmiddagen och njutit av det fina vädret det är inte utan att jag är avis över detta.

 

På eftermiddagen har Willis varit med Amanda och Oscar. De var ute och lekte med Willis. Amanda hade Willis springande lös för första gången det gick strålande :-)

 

 

I morgon är det min tur att vara hemma med Willis på eftermiddagen eftersom jag arbetar morgon och kvällspasset i morgon :-)

 

 

Höres,

Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annaplutten

Anna en göteborgska som bor i Tyresö utanför Stockholm sedan många år tillbaka

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela