annaplutten

Livet här och nu!

Ännu en underbar dag !

Publicerad 2011-05-10 10:42:32 i Allmänt,

Väldigt skönt att få vakna av sig själv och inte av väckarklockan varje morgon.

Ytterligare ett + på listan över att byta arbete :-)

 

Nu när det har börjat bli varmare så har vi lagt om Willis promenader lite då det blir lite för varmt för honom på dagarna. Tobbe är ute mellan 2-3timmar på morgon och en kortare sväng på en timme mitt på dagen så tar jag en kvällstur på ca 1.5-2timmar och Tobbe av slutar med en 2 timmars sväng på kvällen.

I dag när han kom hem så la han sig bara ner och slocknade direkt, inte lätt att vara en samojedvalp på 6 månader! ;-)

Försöker gå förbi vatten vid varje utgång så han kan bada eller åtminstone dricka och svalka av sig.

Just nu tränar jag inför utställningen samt inkallning inget nytt med andra ord.

 

Väntar på en leverans från Häromi så jag kan tvätta pälsen på Willis innan utställningen men det lyser med sin frånvaro. Förra gången jag beställde varor därifrån så fick jag dem efter ett par dagar men nu har det tagit mer än en vecka, det är kanske läge och kontakta dem för att se att leveransen gick igenom.

 

Ha en underbar dag i solen,

Anna

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annaplutten

Anna en göteborgska som bor i Tyresö utanför Stockholm sedan många år tillbaka

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela