annaplutten

Livet här och nu!

Hallonremmar!

Publicerad 2012-08-01 10:57:45 i

Blev inspirerad av Erica när hon gästade Morgonsoffan i TV 4 häromdagen . Erica hade gjort blåbärsremmar som såg väldigt goda ut ! :-) Jag hade inga blåbär hemma så det fick bli jordgubbsremmar i stället ! 2 bananer 250g frysta jordgubbar ( som jag tinade i micron) 1 msk agave Mixade ihop detta och smetade ut det på ett oljat bakplåtspapper så de inte skulle fastna . Hade ugnen på det lägsta men tyvärr så går min ugn upp till över 65grader så jag var tvungen att ha luckan uppen bitvis . Efter ca 10 timmar var de klara, mums :-) Jag valde att rulla mina remmar inte så vackert men ack så gott! Nu blev jag väldigt nyfiken på blåbärs varianten så dagens projekt blir art plocka blåbär ( och slåss mot myggen ) Vi hörs, Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annaplutten

Anna en göteborgska som bor i Tyresö utanför Stockholm sedan många år tillbaka

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela